با آغاز فصل صعود قلل پاکستان و پامیر

لیلا اسفندیاری راهی گاشربروم 1و2 شد/تلاش ارشی ها جهت اتمام مسیر ایران در برودپیک

بعد از انجام برنامه های موفقیت آمیز کوهنوردان ایرانی بر روی قلل اورست، مانسلو، لوتسه و کانچن چونگا، این بار کوهنوردان کشورمان با آغاز فصل صعود قلل پاکستان و پامیر بر روی قلل گاشربروم ۱ و ۲ و قله برودپیک تلاش خواهند کرد.

لیلا اسفندیاری راهی گاشربروم 1 و 2 شد/تلاش آرشی ها جهت اتمام مسیر ایران در برودپیک

لیلا اسفندیاری، کوهنورد زن ایرانی که پیش از این نیز در کوه نیوز از برنامه ها و تلاش های ارزنده اش بر روی قلل کی تو و نانگاپاربات اطلاع رسانی شده بود، دیروز جهت تلاش بر روی قلل گاشربروم راهی این منطقه شد. شایان ذکر است، تا این لحظه پایگاه های رسمی همچون وب سایت های مرتبط با کوه و کوهنوردی استان تهران و به خصوص وب سایت باشگاه دماوند هیچ گونه خبری را بر روی صفحه اصلی وب سایت شان مبنی بر آغاز تلاش این کوهنورد درج نکرده اند. شاید سکوت خبری تلاش اسفندیاری را بتوان این گونه معنی کرد که لیلا خواهان تلاشی بدون حاشیه بر روی این قلل است. از سوی دیگر با توجه به اخبار منتشر شده، عظیم قیچی ساز کوهنورد شایسته ی ایرانی نیز که چندی قبل توانست با صعود به قله کانچن چونکا، پنجمین صعود بالای ۸۰۰۰ متری خود را جشن بگیرد، به زودی راهی صعود گاشربروم ۱ و ۲ خواهد شد. تلاش تقریبا همزمان لیلا اسفندیاری و عظیم قیچی ساز بر روی گاشربروم ۱ و ۲ می تواند در جای خود جالب باشد.

اما از ادامه برنامه گشایش مسیر جدید بر روی قله برودپیک به نام «ایران» به نقل از کیومرث بابازاده خبر می رسد که تیم اعزامی باشگاه کوهنوردان آرش تهران، ۳۰ خردادماه ۹۰ راهی منطقه خواهند شد. شایان ذکر است، تیمی متشکل از کوهنوردان کشورمان در سال ۸۸ اقدام به گشایش مسیری نو تا ارتفاع ۷۱۰۰ متری قله برودپیک را کرده بودند. کیومرث بابازاده پیش از این با ارسال خبر مربوط به پذیرفتن مشاوره فنی این برنامه از سوی دنیس اوروبکو اظهار امیدواری کرده بود که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مسیر گشایش شده بر روی این قله با تلاش کوهنوردان اعزامی کشورمان در برنامه ی پیش روی به اتمام برسد.

منبع:سایت کوه نیوز

نظرات 2 + ارسال نظر
کاظم یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ب.ظ

سلام
با ارزوی موفقعیت برای این دوست عزیز مان

نینا یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ب.ظ

درودددددددددددددددددددد
گلهههههههههههههههههههه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد