گرلیند و مسیر جدید K2

سال گذشته روند تکمیل هشت هزارمتریهای بانوی اتریشی گرلیند کالتنبرونر با حادثه مرگ فردریک اریکسون در K2 متوقف شد ، او تقریبا" برای یکسال در سایت اختصاصی خود چیزی ننوشت و خاموش ماند و حالا لب به سخن گشوده تا شاید با اعلام این خبر که دوباره به سمت سرسخت ترین هشت هزارمتری  روانه خواهد شد ، سومین بانوئی باشد که به جمع باشگاه هشت هزارمتریها می پیوندد.

" سلام دوستان ، از اینکه مدت طولانی است که با شما در ارتباط نیستم عذرخواهی می کنم ، چند ماه گذشته را مشغول آموزش بودم و دو هفته هم در کرواتی کوهنوردی تفریحی داشتم و آنجا بود که فرصت کردم باتریهای کامپیوترم را شارژ کنم و تصمیم به نوشتن گرفتم. بعد از فاجعه سال گذشته مطمئن نبودم که اکسپدیشن بعدی من چه زمانی خواهدبود ونمی دانستم کی به K2 برخواهم گشت و آیا قادر به اینکار خواهم بود، این پرسش برای مدت طولانی ذهنم را مشغول نگه داشته بود و دائما" با رالف همسرم در این مورد گفتگو می کردم او همیشه حرفهایم را گوش می داد اما نمی خواست که به هیچ وجه در تصمیمی که می گیرم دخالتی داشته باشد و بالاخره بعد از این انتظار طولانی تصمیم گرفتم که امسال تابستان به آنجا برگردم، اینبار از جبهه شمالی از سمت کشور چین صعود خواهم کرد ، از مسیری که انتخاب کرده ام هیجان زده هستم ، این مسیر از بالای گردنه  Aghil به ارتفاع 4750 متر می گذرد و بعد به پائین به درون دره دور افتاده و زیبای Skaksgam و بیس کمپ به ارتفاع 3900 متر ادامه خواهد داشت. جمعیت زیادی در این دره  دور افتاده و بی همتا وجود ندارد و آبهای جاری آن نیاز به استفاده از چارپایان برای عبور دارد. هنگامی که سفر خود را در اواسط ژوئن آغاز کنم بیشتر برای شما خواهم نوشت . تامی هنریش از آرژانتین و رالف عضو قطعی اکسپدیشن من خواهند بود و شاید فرصتی باشد تا دوستی ازلهستان به جمع ما بپیوندد و این احتمال وجود دارد که دونفر از دوستان ما از قزاقستان نیز ما راهمراهی کنند، هنوز مطمئن نیستم ، در هرصورت ازاین برنامه هیجان زده هستم ، امیدوارم تابستان خوبی داشته باشید ، از صبوری شما بی نهایت سپاسگزارم" .

 

منبع : http://www.gerlinde-kaltenbrunner.at/en/neuigkeiten

http://parstooo.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد